Napieciowe bole głowy

Napięciowe bóle głowy

Czym są napięciowe bóle głowy

W dzisiejszych czasach bóle głowy zdarzają się bardzo często. Rodzaje bólu głowy są różne, tak jak i czynniki wpływające na jego powstanie, do których możemy zaliczyć między innymi nadciśnienie tętnicze lub choroby neurologiczne. Jednak często, mimo dobrego ciśnienia tętniczego i braku chorób, odczuwamy bóle głowy. Są to najczęściej właśnie napięciowe bóle głowy.

Objawy napięciowych bólów głowy

Jak sama nazwa wskazuje, problem ten objawia się w postaci bólu głowy. To co odróżnia go od bólu migrenowego lub innych problemów zdrowotnych, jest odczucie “czepka” zaciśniętego na głowie. Drugim aspektem będzie to, że ból napięciowy głowy nie będzie odczuwany wewnątrz głowy. Miejsce dolegliwości, może się pojawiać w zależności od problemu :

• Bóle szyi
  • Bóle barku
  • Zawroty głowy
  • “Sztywność” szyi i klatki piersiowej
  • Ograniczenie ruchomości szyi

Przyczny

Napięciowe bóle głowy powstają przez nieodpowiednie napięcie mięśni w obrębie szyi i klatki piersiowej. Czynnikami ,które na to wpływają są:

• Przeciążenia – praca siedząca, w pochyleniu lub z powtarzalnymi ruchami, np kasjer
  • Urazy szyi, szczególnie wypadki komunikacyjne
  • Urazy z przeszłości kończyn górnych, szczególnie złamania, w których zastosowano gips lub orteze usztywniającą
  • Problemy trawienne, nietolerancje pokarmowe

Leczenie napięciowych bóli głowy

Najskuteczniejszym leczeniem napięciowych bóli głowy, jest zastosowanie Terapii Manualnej w celu rozluźnienia mięśni oraz zastosowanie ćwiczeń rozciągających i oddechowych. Świetnie sprawdza się terapia mięśniowo-powięziowa, która bardzo skutecznie rozluźnia mięśnie, a co najważniejsze na długi okres czasu.

Daj sobie pomóc

Dzięki wykorzystaniu metody, która wykorzystujemy (manipulacja powięzi FM wg Luigi Stecco) w naszym gabinecie skutecznie leczymy napięciowe bóle głowy. Zapisz się i pozbądź się swojego problemu.