Masaż kielce, rozluzniajacy przeciwbólowy, na sztywność na stres kielce

Fizjoterapia mięśniowo-powięziowa

Co to jest fizjoterapia mięśniowo-powięziowa?

Masaż powięziowy czy precyzyjniej terapia mięśniowo – powięziowa to jedna z najskuteczniejszych metod w pozbywaniu się dolegliwości bólowych u pacjentów. Twórcą tej metody jest włoski fizjoterapeuta Luigi Stecco ,który opierając się o anatomię i fizjologię oraz na podstawie tysięcy przeprowadzonych zabiegów opracował ten bardzo skuteczny system terapeutyczny.

Masaż powięziowy polega na odnalezieniu w ciele napięć powstałych przez różne czynniki, które wydarzyły się w Twoim życiu. Fizjoterapeuta delikatnie rozmasowuje odpowiednie punkty, które odpowiadają za twoje dolegliwości. Sam masaż nie jest bardzo bolesny, choć czasem zdarza się zwiększony ból, jeśli tkanka jest naprawdę mocno spięta.

Efekty oraz ilość potrzebnych zabiegów

Jeśli chodzi o efekty, to są one widoczne od razu po terapii powięziowej, jednak przez dwa/trzy dni może być delikatne pogorszenie. Związane jest to z procesem leczenia tkanki, która została poddana masażowi. Najlepsze efekty widać po tygodniu, kiedy organizm stworzy nowe napięcia mięśniowe. Jednak nie jest to regułą. Często jest tak, że poprawa jest szybka ale jeśli ból trwał długo – 10, 20 czy 30 lat – to organizm będzie potrzebował więcej czasu na regenerację. A to znaczy, że poprawę ujrzysz szybko ale ból całkowicie może zniknąć po 2-3 miesiącach.

W założeniu twórcy metody wykonuje się jedynie do 3 masaży powięziowych, rozłożonych w czasie około miesiąca. W praktyce wygląda to podobnie. Rzadziej potrzeba jest wykonać 5 zabiegów.

Wskazania oraz skuteczność

Terapia mięśniowo – powięziowa jest nie tylko skuteczna, ale działa na bardzo długo. Jej działanie jest w stanie usunąć ból nawet na kilka lat – w zależności od tego czym zajmujesz się w życiu. Sprawdź poniżej z czym masaż punktów powięziowych radzi sobie doskonale:

• Bóle kręgosłupa
  • Bóle stawów
  • Bóle mięśniowe
  • Urazy sportowe
  • Skręcenia, zwichnięcia, złamania, operacje
  • Bóle głowy, szumy uszne, bóle stawu skroniowo – żuchwowego
  • Cieśń nadgarstka
  • Łokieć golfisty/tenisisty
  • Ostroga piętowa, haluksy
  • Wady postawy – u dorosłych i dzieci

Działanie masażu powięziowego

Aby zrozumieć działanie masażu powięziowego, musisz zrozumieć czym jest powięź i jak problemy z nią mogą powodować różne negatywne dolegliwości.

Powięź jest miękkotkankową częścią systemu tkanki łącznej, która znajduje się w całym ciele człowieka. Tworzy ona trójwymiarową strukturę ciągłą, przenikając całe ciało. Powięź otacza i przenika wszystkie narządy wewnętrzne, kości i włókna nerwowe a dzięki temu tworzy jednorodne otoczenie, które pozwala na funkcjonowanie poszczególnych układów ciała. To właśnie powięź odpowiada za zapewnienie podporu i chroni tkanki oraz absorbuje wstrząsy. Pełni również ważną rolę jaką jest dostarczanie substancji międzykomórkowej i tworzy środowisko do gojenia po urazie.

Prostsze wyjaśnienie

Powięź możemy porównać do lin przenoszących napięcie między mięśniami. Jeśli nie ma zaburzeń w jej obrębie, dany ruch np. ręki będzie wykonany bez bólu i ograniczenia ruchomości. Jednak jeśli coś spowoduje zmianę w powięzi ( uraz, złamanie itd) napięcie nie będzie odpowiednio przekazywane, co wpłynie na to, że pojawi się ból, ograniczenie ruchomości a w dalszym etapie uszkodzenie strukturalne czyli po prostu zmiany zwyrodnieniowe.

Dlatego właśnie skręcony staw skokowy X lat temu może powodować ból kolana i później biodra, Zobacz na schemat poniżej:

Manipulacja powiezi kielce

Ta droga nie musi kończyć się na biodrze, napięcie po wielu latach może zawędrować nawet do szyi. I to jest właśnie jeden z najważniejszych powodów, które powodują bóle stawowe i mięśniowe.

Co jeszcze wpływa na powstanie złego napięcia w powięzi (sztywności):

• Urazy ( złamania, mocne skręcenia)
  • Oparzenia
  • Operacje
  • Rozcięcia
  • Przeciążenia (praca, sport lub inne często powtarzalne czynności)
  • Emocje ( stres, traumy)
  • Wypadki samochodowe

Jeśli odczuwasz dolegliwości stawowe jest duża szansa, że któryś z wyżej wymienionych czynników na to wpłynął. I też nie musi to być świeży uraz. Tak jak na zdjęciu napięcie zawędrowało do biodra, tak nie dzieje się to zwykle od razu. Najczęściej potrzeba kilku lat błędnego napięcia powięzi, które później zamienia się w strukturalnie zmienioną tkankę  i uwidacznia się w postaci bólu stawu, ograniczenia ruchomości, drętwienia, czy słabości mięśniowej.

Leczenie

Warto najpierw zastosować ćwiczenia rozciągające, które poprawią Twoją ruchomość stawów. Jest duża szansa, że pomogą Ci się one pozbyć bólu. pobierz mojego darmowego e-booka, w którym w 5 krokach wyjaśniam jak pozbyć się bólu, tutaj.

Jeśli jednak, ćwiczenia nie przynoszą rezultatu, zapraszam do nas na fizjoterapię, fachowo pomożemy pozbyć Ci się twoich dolegliwości bólowych.